top of page
Foto van schrijverstanzesde

6de leerjaar: leerstof week 3

Dag zesdejaars,


welkom bij week 3! We geven niet op en blijven met z’n allen ons best doen om deze periode zo goed en gezond mogelijk door te komen. Hier het overzicht voor deze week:


Frans

révisions C9-12

In het werkboek p.55-57 staan de herhalingsoefeningen van C9-12. Hiervoor ga je best eerst eens de teksten opnieuw lezen. Begrijp je alles nog of moet je op zoek in je bundel vocabulaire?

Voor de oefeningen zelf zal je even moeten terugkijken in je werkboek en steekkaarten. De correctie verschijnt later deze week.


Wiskunde

getallenkennis sprong 7

les 29

Oefeningen met breuken en natuurlijke getallen. Let op! Bij oef. 2 staat de laatste opgave verkeerd. Er staat 1/7 – 1/2. Dit moet andersom zijn: 1/2 – 1/7.

Mogelijk weet je niet goed hoe je aan deze les moet beginnen. Geen probleem. Morgen (dinsdag) verschijnt er een filmpje met uitleg en verbetering. Laat de les dus desnoods even liggen en peuter vandaag wat extra in je neus (wel goed handen wassen!).

les 30 & 31

Cirkel- en andere diagrammen aflezen en interpreteren. Zeer nuttige leerstof in deze tijden want we worden constant geconfronteerd met cijfers, curves en voorspellingen. De verbetering verschijnt ook op dinsdag.


Nederlands

spelling

Oefening 8.5, taak A & B

Taak A maak je het best met de hulp van www.woordenlijst.org of het Groene Boekje (Wie heeft dat thuis nog liggen?). Van elk woord dat je daar opzoekt krijg je de lettergrepen. Bij het woord officieel staat er dan: [of-fi-ci-eel]. Et voilà: daar heb je de let-ter-gre-pen.

Bij taak B moet je het woord ‘logisch’ afbreken. Hoe splits je het woord wanneer je bijvoorbeeld aan het einde van een schrijflijn bent? Wel, voor het woord eenzaamheid zijn er dan verschillende manieren maar slechts één logische. Zeg je…

eenzaam-heid of een-zaamheid? Het eerste is het meest logisch. ‘Eenzaam’ is het grondwoord, ‘heid’ het achtervoegsel. ‘Zaamheid’ is geen bestaand woord en dus geen logische manier om het woord te splitsen.

Ook van deze oefeningen verschijnt een filmpje mat wat uitleg en verbetering binnenkort op de weblog.


Extra herhaling zins- en woordbouw verschijnt ook nog deze week.


WO

zintuigen

Er zijn klassen die hier al een deel van in de klas hebben gemaakt. We vragen om enkele oefeningen in het werkboek aan of in te vullen.

Lees eerst in je bronnenboek p.70-73. Daar staat allerlei info over onze zintuigen. In je werkboek op p.69 (opdracht 2) en p.70 (opdracht 4) staan enkele proefjes die je met huisgenoten kan proberen.

De delen van het oog (wb. p.69, opdracht 3 f) en het oor (wb. p.71, opdracht 5 b) vul je in.

Meer verduidelijking over de werking van deze zintuigen vind je in onderstaande filmpjes:


Maak er een fijne, nuttige week van.

meester Geert, meester Tom & meester Joris

200 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page