Dag lieve kinders,
week 6 alweer van het preteachen, en - durven we het te zeggen?- misschien wel de laatste. Vele mensen in het onderwijs en experten vinden dat het tijd is dat er meer kinderen naar school terugkomen. Er moeten nog een paar knopen worden doorgehakt en puzzels opgelost, maar het ziet er naar uit dat we jullie dit jaar nog gaan terugzien. Hoera! En nog eens, maar dan luider: HOERA! Maar, voorzichtig zijn en nog even afwachten. Zodra er meer duidelijkheid is, horen jullie het van ons.
Ondertussen blijft het heel belangrijk dat je je thuis goed voorbereidt op een terugkeer. Deze week herhalen we sprong 8. Je moet niet alle oefeningen in je werkboek p.43-48 maken. In je bundeltje vind je een lijst van welke wel en welke niet. Hier ook weer alle filmpjes die je kan bekijken voor je de oefeningen maakt.
De ggd op xnapda vind je hier: https://www.xnapda.be/filmpjes/5de-leerjaar/grootste-gemeenschappelijke-deler-ggd
We oefenen de ongelijke verdeling verder in, maar deze keer een iets andere ongelijke verdeling: A heeft zoveel KEER meer dan B. Uitleg in de filmpjes, oefeningen in het werkboek en het bundeltje.
de ongelijke verdeling op xnapda - vanaf 3:30 kijken https://www.xnapda.be/filmpjes/5de-leerjaar/de-ongelijke-verdeling
Voor Frans gaat je aandacht deze week naar woordenschat. We herhalen die van C13-16 via kruiswoordraadsels, de betekenis van C17-18 via deze websites: https://quizlet.com/68955285/beaufort-5-contact-17-woorden-flash-cards/ en https://quizlet.com/68955344/beaufort-5-contact-18-woorden-flash-cards/ . De woordjes schrijven kan je oefenen op https://quizlet.com/68955285/write en https://quizlet.com/68955344/write .
Filmpjes vind je op
We vragen je om deze woordjes goed te studeren, zoals je dat in een gewone week zou doen. Op het einde van deze week krijg je een toetsje online. OMG, een toets!? Ja, maar je neemt die af bij jezelf, je verbetert zelf en je punten komen niet op je rapport. Dus ik kan keihard valsspelen, meester of juf? Dat kan, maar dan fop je alleen jezelf.
Voor taal oefenen we werkwoordspelling nog eens in.
Voor WO kan je leren determineren: aan de hand van feiten en objectieve kenmerken een plant of dier een naam geven. Daarvoor kan je deze website gebruiken: http://www.bomen-determineren.com/ of deze http://www.soortenbank.nl/
Tenslotte nog een stelopdracht: welke tips zou je aan je klasgenoten geven om nog een week quarantaine door te komen? En is het alleen maar slecht of zag je wel voordelen aan deze periode?
Maak er iets moois van. Hou er rekening mee dat we de bundeltjes graag zien als deze periode er op zit. Het is tenslotte geen vakantie, maar afstandsleren... Je doet jezelf er een plezier mee om dit ernstig te nemen. Zo ga je veel sneller mee kunnen eens je weer de klas in mag!
Tot binnenkort?
meester Dirk, juf Ellen en juf Maïté
コメント